måndag 8 april 2013

Bra pedagoger behöver varandra. Och bra litteratur.

Malin, jag vet ju att du sedan tidigare delat med dig av boktips för lärare på Bokmässans community. Om du bjuder på fler boktips (skönlitteratur eller facklitteratur) i gruppen Litteratur för lärare under april är du med i utlottningen av ett exemplar av den hyllade boken Förr eller senare exploderar jag av John Green. Tre böcker lottas ut! Läs gärna mer om boken här om du inte känner till den sedan tidigare.

Klicketiklick - vilket är ditt bästa boktips?

Veckans boktips för lärare: Som bloggambassadör för Bokmässan 2013 har jag fokus på litteratur för lärare. Varje vecka delar jag med mig av mina bästa tips i något som jag kallar Veckans boktips för lärare här, på min bokblogg FABULERAT eller i gruppen Litteratur för lärare på Bokmässans community. Vill du se fler boktips ska du klicka dig vidare dit. Är du inte medlem i Bokmässans community blir du det på mindre än en minut genom att registrera dig här.

1 kommentar:

  1. Vad kul, det är klart jag ska göra. Tävla är alltid kul.

    Mitt tips blev: http://www.bokmassan.se/sv/community/grupper/grupp/?clubid=3530

    "Stärk språket, stärk lärandet. Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet.

    Av: Pauline Gibbons
    Hallgren och Fallgren, 2006

    Den här boken tycker jag att alla lärare ska läsa oavsett vilket ämne man undervisar i. Boken ger bland annat verktyg till hur man kan jobba språkstärkande i alla ämnen."

    SvaraRadera

Vi har stängt för utomstående kommentarer här på bloggen, men vill gärna vara en del av de samtal och den process som gör svensk skola bättre. Om du har haft glädje av våra inlägg eller är fundersam över något vi skrivit, låt oss veta. Vi finns på twitter.

Vi hörs!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...