måndag 11 mars 2013

Skolsnack med Kalexanderson

Josefin, 
Skolsnack har gjort det igen, i program 22 intervjuas Kristina Alexanderson (arbetar på .SE  med bland annat Webbstjärnan). I intervjun talar hon bland annat om Creative commons, upphovsrätten, internet, sina fotoprojekt Star wars och Ser du mig. Inspirerande, informativt och givande. 

The wedding giftKalexandersonCC BY- NC-SA
Jag ska prata genus med en av mina klasser, då ska jag använda den här bilden som uppstart till hela det momentet. 

Jag gillar Creative commons - det ger så många möjligheter. 

Tack Kristina för att du ger oss andra möjligheten att använda dina bilder genom Creative commons. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi har stängt för utomstående kommentarer här på bloggen, men vill gärna vara en del av de samtal och den process som gör svensk skola bättre. Om du har haft glädje av våra inlägg eller är fundersam över något vi skrivit, låt oss veta. Vi finns på twitter.

Vi hörs!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...