lördag 26 januari 2013

Promenadrundan med RAUs Skolsnack i öronen

Josefin, i din andra blogg (Fabulerat), skrev du ett inlägg om vad du gör på din promenadrunda. Jag blev inspirerad att skriva om vad jag gör när jag tar mina promenader. 

Jag har laddat ner en app i min telefon som RAU (Rektorsakademin) har gjort (Fredrik Svensson är VD för RAU). I den appen har de lagt alla sina Skolsnack Garageradio - ett radioprogram där de pratar om skolan. Det är ett seriöst program där de belyser aktuella frågor som rör skolan. Förra veckan hade de Christian Lundahl på besök. Programmet är fräscht, intressant, tankeväckande, roligt, nyttigt, lättsamt men ändå seriöst. 

Jag kan varmt rekommendera en långpromenad med GarageRadio i öronen. 


GarageRadio

Rektorsakademien

2 kommentarer:

  1. Så otroligt roligt att läsa! Hela inspirationen till programmet kommer ju från människor som du, hängivna och skickliga lärare och pedagoger, bra grejer leder vidare till fler bra grejer, så är det bara!
    /Ante Runnquist

    SvaraRadera

Vi har stängt för utomstående kommentarer här på bloggen, men vill gärna vara en del av de samtal och den process som gör svensk skola bättre. Om du har haft glädje av våra inlägg eller är fundersam över något vi skrivit, låt oss veta. Vi finns på twitter.

Vi hörs!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...