måndag 12 november 2012

100 frågor om daggmasken - Min första Screencast

Josefin, jag har nu gjort min första Screencast med programmet Jing. Det var verkligen enkelt.
Jag valde att göra det med innehållet av uppgiften 100 frågor om daggmasken, som du och jag diskuterade under vår förra träff. 

För att komma till min Screencast behöver du klicka på länken. Klippet är ca. 5 min. 

I denna Screencast presenteras uppgiften 100 frågor om daggmasken. 
Hur får man elever att ställa frågor och sedan ta ansvar för, samt motivation att besvara dem?


Se även :
http://larareemellan.blogspot.se/2012/11/the-flipped-classroom-jing-och-tedtalks.html
http://larareemellan.blogspot.se/2012/10/att-kommentera-uppsatser-med-google.html

1 kommentar:

  1. Amen du, vilken grej! Jag storgillar verkligen din screencast för att: a) det blir så mycket tydligare (och roligare) att lyssna och läsa samtidigt än att bara läsa. b) det är så trevligt att höra din röst och c) det är en väldigt bra övning vi har värkt fram. Jag vill göra den genast!

    SvaraRadera

Vi har stängt för utomstående kommentarer här på bloggen, men vill gärna vara en del av de samtal och den process som gör svensk skola bättre. Om du har haft glädje av våra inlägg eller är fundersam över något vi skrivit, låt oss veta. Vi finns på twitter.

Vi hörs!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...