tisdag 30 oktober 2012

Skolforum

Josefin, idag har jag varit på skolforum. Denna enorma mötesplats för oss skolfolk. Jag har diskuterat lärarlegitimation och min idé om att ha "modell-skolor" med skolverket, bytt fackförbund och A-kassa, pratat med några egna företagare om hur det är att vara just egen företagare inom vår bransch, pratat med en förskolechef i Botkyrka om hur de ser på att anställa barnskötare, haft tid att diskutera olika frågor med min närmaste kollega, varit på ett kort föredrag om IUP med Yrkesetiska rådet, diskuterat förstelärare och lektorstjänster med ett fackförbund, lärt mig hur man gör klipp ur UR:s filmer, smakat på kolor och fått med mig ett antal reklampennor. Puh. Kul var det.

Jag måste säga att jag tyckte att det kändes något lugnare i år på mässan och jag tycker även att de "städat upp" i mässhallen, den var inte alls lika belamrad som förut och den kändes mer lättillgänglig och trevlig. 

Jag saknade dock några där, det är RAU, .SE, Webbstjärnan, Christian Lundahl och Pedagog Stockholm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi har stängt för utomstående kommentarer här på bloggen, men vill gärna vara en del av de samtal och den process som gör svensk skola bättre. Om du har haft glädje av våra inlägg eller är fundersam över något vi skrivit, låt oss veta. Vi finns på twitter.

Vi hörs!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...