torsdag 25 oktober 2012

Kamratrespons i skrivprocessen, del 2


Jag har ju tidigare skrivit om hur jag arbetar med kamratrespons i svenskundervisningen. Nu vill jag mest säga att jag är så nöjd med hur jag finslipat talangen och fått eleverna att förstå och uppskatta arbetet. Kamratrespons är en viktig nyckel för ett framgångsrikt skolarbete med verklig elevaktivitet, speciellt inom svenskämnet (men säkert i andra kurser också), upplever jag. Att lära eleverna att lära sig själva - det är fantastiskt roligt!

1 kommentar:

  1. Åhhh, vilken fantastisk reflektion av eleven. Bra jobbat Josefin! Jag har inte kommit igång med kamratrespons än, men jag vill... snart så....

    SvaraRadera

Vi har stängt för utomstående kommentarer här på bloggen, men vill gärna vara en del av de samtal och den process som gör svensk skola bättre. Om du har haft glädje av våra inlägg eller är fundersam över något vi skrivit, låt oss veta. Vi finns på twitter.

Vi hörs!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...