tisdag 2 oktober 2012

Det nya avtalet

Josefin,

Man kanske ska kommentera det nya avtalet?

Men, vad ska man säga. Jag blir lite uppgiven och likgiltig, faktiskt.

Att det ska vara så svårt att få till ett avtal där det sker en uppgradering av läraryrket? 
Att det ska vara så svårt att ge oss en skälig lön för de år av utbildning vi har och det ansvar vi har?

Så, jag skriver dessa ord och suckar en stund för mig själv. 
Jag knegar vidare och tänker: Vi har världens viktigaste jobb och jag gör det för eleverna skull. 


2 kommentarer:

  1. Ja, varken du eller jag vill bli bittra och jävliga men nu är det nog dags för mig att gå ur facket. Okej att en dramatiskt löneökning inte gick att få igenom, men herregud, att vi inte kan få igenom en reglering av vår arbetstid ens. Det är absurt och dumt. Det är allt jag har att säga.

    SvaraRadera
  2. Ja du, bitter vill man ju inte bli :)
    Jag orkar inte ens bli arg, det skrämmer mig lite, men jag har varit arg på det här såååå mycket, luften gick liksom ur mig. Jag trodde på vårt fack, den här gången. Ja, du man kanske ska gå ur- då får man några hundra kronor till över varje månad...

    SvaraRadera

Vi har stängt för utomstående kommentarer här på bloggen, men vill gärna vara en del av de samtal och den process som gör svensk skola bättre. Om du har haft glädje av våra inlägg eller är fundersam över något vi skrivit, låt oss veta. Vi finns på twitter.

Vi hörs!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...