fredag 15 juni 2012

Lean i skolan

Tips återigen från Dr John (John Steinberg) på hans FB-sida. 


Lean-tavlor görs för att organisera både sitt dagliga arbete och för att organisera och utveckla skolan. Jag ser det lite som en förlängning av Förbättringstavlorna jag nämnt i tidigare inlägg. 


Titta på filmen och kolla in länken. Pedagog Stockholm Leantavlor
Mycket inspirerande. 




Jag måste verkligen göra något av det här ihop med eleverna...(Jag tror att det blir någon typ av förbättringstavla/Leantavla kopplat till hur man förbättrar sina skolresultat, jag går och klurar på några ideér, får se vad det blir..)



2 kommentarer:

  1. O-E-R-H-Ö-R-T intressant! Jag tror att det här är något för oss. Vi var inte så fel ute du och jag när vi sa att vi ville ha en tavla att visualisera våra framgångar med.

    SvaraRadera
  2. Eller hur.. Vi kanske skulle göra en för vårat fråge-projekt eller t.o.m. för hela formativ bedömnings projektet? Sätta upp en tavla på väggen bakom din arbetsplats? :-)

    SvaraRadera

Vi har stängt för utomstående kommentarer här på bloggen, men vill gärna vara en del av de samtal och den process som gör svensk skola bättre. Om du har haft glädje av våra inlägg eller är fundersam över något vi skrivit, låt oss veta. Vi finns på twitter.

Vi hörs!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...