lördag 31 mars 2012

Nu är vi igång!

Malin, jag har tagit mig friheten att starta vår blogg, gjort några sidorubriker (som med fördel kan fyllas på efterhand och efter tycke och smak) för att du ska se hur det kan se ut. Jag har också döpt vår blogg till Samtal mellan två lärare, allt i linje med vad vi pratade om igår. Adressen är larareemellan.blogspot.com. Känn dig välkommen att rumstera runt, göra inlägg, ändra, testa! INGET är hugget i sten och LUST är allt. Jag har gjort inställningarna sådana att bloggen bara kan ses av oss skribenter.

Nu kör vi!

Josefin, vad kul det här ska bli. Jag vet inte alls hur det här funkar så jag får helt enkelt testa mig fram. Jag är nybörjare. Jag tycker vårt namn på bloggen och adressen är kanonbra. Jag har surfat runt en del och kollat in andras bloggar och det finns ingen som liknar vår idé, av det jag sett hittills.
Jag tycker att vi sakta men säkert (som sagt) bygger upp den här idén/bloggen. Vi kan väl börja med ett kontrakt (vi kan börja med annat också så klart, men kontraktet ska nog göras snarast). Jag vet inte var vi ska lägga in det, så jag börjar med att dela ett dokument med dig och så skriver vi det i docs, eller vad säger du. Det kontraktet kan vara ett levande dokument, som vi reviderar efter hand.

Lust är allt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi har stängt för utomstående kommentarer här på bloggen, men vill gärna vara en del av de samtal och den process som gör svensk skola bättre. Om du har haft glädje av våra inlägg eller är fundersam över något vi skrivit, låt oss veta. Vi finns på twitter.

Vi hörs!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...